CEGA Foundation

Projects
  • Начало
  • За нас
    • Управителен Съвет
    • Съоснователи
  • Основни направления
    • Подход
  • Настоящи проекти
    • Приобщаване на училища
    • CARE for TRUTH
    • Лигата на равнопоставеността
    • Глобално образование на местно ниво
    • Проект DTP-SMF1-118
    • Crossing city borders
    • Map Your Meal – EYD2015
    • The faces of Roma Migration
    • Youth of the World
  • Новини
  • Публикации
  • Финансиране
  • Контакти
  • English
    • C.E.G.A. Foundation
    • Current projects
    • Implemented projects
    • DTP-SMF1-118 Project
Не пропускай
  • Глобално образование чрез поп култура /Global Education Goes Pop – онлайн конференция
  • Глобалният свят и неговите предизвикателства
  • Глобални теми за младежи
  • Стартира проект „Приобщаване за училища“
  • Стартира втори кръг на онлайн курса Global education goes POP!
  • Покана за участие в обучения за подкрепа и подпомагане на общественото противопоставяне срещу засилващите се вълни от анти-ромска пропаганда в България, чрез включване на самите роми в този процес.
  • Безплатния онлайн курс Global Education Goes POP!
You Are Here: Home » Проект DTP-SMF1-118

Проект DTP-SMF1-118

tabela finalПроектът „Подкрепа за националните политики за включване на роми и маргинализирани групи в образование и трудов пазар чрез иновативни системи, които интегрират общите хоризонтални мерки и целевите интервенции за общностно развитие“ е съфинансиран от Европейския съюз в рамките на Програмата за транснационално сътрудничество Дунав 2014-2020 (посяващ фонд) и националните правителства на България, Румъния и Унгария.

В дългосрочен план проектът е предназначен да допринесе за постигането на целите на Приоритетна ос 4 „Добре управляван Дунавски регион“.

Този проект се изпълнява в България, Румъния и Унгария в партньорство между 4 НПО:

  • Фондация С.Е.Г.А.- Старт за ефективни граждански алтернативи (България) – водеща организация;
  • Фондация Рома-Лом (България);
  • Асоциация за местни инициативи Роман 2002 (Румъния);
  • Алианс на представителите и застъпниците за ромското малцинство в област Ноград (Унгария).

Период на изпълнение на проекта – 6 месеца (1 септември 2018 – 28 февруари 2019 г.).

Основните задачи на проекта са: да направи оценка на ситуацията и потребностите в ромските общности и маргинализираните групи в трите страни в контекста на актуалните политики и мерки; да идентифицира и предложи адекватни интервенции за преодоляване на външните и вътрешнообщностните бариери към достъпа до образователната система и пазара на труда. В резултат от направените проучвания и консултиране със заинтересованите страни в трите държави е разработен транснационален проект – т.нар. Главен проект. Той предвижда разработване и пилотиране на интегрирани холистични модели на общностни услуги за ефективно включване на най-уязвимите роми и маргинализирани групи в образованието и заетостта. Иновативни подходи ще бъдат приложени за интегриране на хоризонталните мерки с подкрепата за общностно развитие и мобилизиране на вътрешния потенциал на общността за промяна. След тестване в пилотни региони в България, Румъния и Унгария, моделите за интегрирани услуги ще бъдат промотирани за подобряване на държавните политики и ще бъде подкрепен институционалният капацитет за практическото приложение на моделите в национален обхват. Двигател на социалните иновации ще бъдат граждански организации, като изградят партньорства на национално ниво с държавните институции, общини и с всички заинтересовани страни, включително целевите общности.

Доклади
tabela final Бариери и възможности за включването на обособени ромски общности и на маргинализирани групи в образованието и заетостта

Подробен доклад за ситуацията в България
2018, София

Проект DTP-SMF1-118: „Подкрепа за национални политики за включване на роми и маргинализирани групи в образование и трудов пазар чрез иновативни системи, които интегрират общите хоризонтални мерки и целевите интервенции за общностно развитие“

Настоящият доклад е предназначен да предостави адекватна и достатъчна информация за състоянието по адресираните проблеми и нуждите в България.

tabela final Нагласи в ромската общност към образованието и заетостта

Доклад от теренно проучване
2018, Лом

Проучването е осъществено на територията на област Монтана в следните населени места: гр. Лом, гр. Монтана, гр. Бойчиновци, с. Долни Цибър и с. Медковец.

tabela final Barriers and Opportunities for Inclusion of Isolated Roma Communities and Marginalized Groups in Education and Labour Market

Final Report on the Situation in Bulgaria, Romania and Hungary
February 2019

 

Проекти

  • Changing Habits for Good (2)
  • CHARM (14)
  • English (1)
  • Global education goes local (17)
  • Map Your Meal (8)
  • YOW – Youth of the World (7)
  • Грижа за истината (1)
  • Лига на равнопоставеността (5)
  • Младежи без граници (8)
  • новини (53)
  • Приобщаване за училища (1)

Последни публикации

  • Глобално образование чрез поп култура /Global Education Goes Pop – онлайн конференция

    Глобално образование чрез поп култура /Global Education Goes Pop – онлайн конференция

    януари 13, 2021
  • Глобалният свят и неговите предизвикателства

    Глобалният свят и неговите предизвикателства

    януари 8, 2021
  • Глобални теми за младежи

    Глобални теми за младежи

    ноември 16, 2020
  • Стартира проект „Приобщаване за училища“

    Стартира проект „Приобщаване за училища“

    ноември 15, 2020
  • Стартира втори кръг на онлайн курса Global education goes POP!

    Стартира втори кръг на онлайн курса Global education goes POP!

    септември 16, 2020
  • youtube
  • rss
  • facebook
© Copyright 2013, All Rights Reserved. | Powered by CEGA | Designed by CEGA Foundation